10 kg per 10 dienų arba kaip mus moko svorį mesti

Pavasaris yra laikas, kada dauguma susirūpina savo išvaizda, pradeda sportuoti, meta valgyti ar geria įvairias liekninamąsias tabletes. Dietų pasirinkimas yra labai, LABAI platus, o kiekviena iš jų žada, kad jūs greitai numesite svorio, pagražinsite odą, išnaikinsite celiulitą, pagerės nuotaika ir tapsite kiekvieno vyro svajoniu moterimi su idealia figūra. Ir tai yra juodas melas.

Melas nr. 1. 10 kg per dvi savaites (ar greičiau)

Įmanoma. Tai tikrai yra įmanoma, jei sveriate virš 100 kg arba visą gyvenimą daug valgėte ir staiga nusprendėte 10 dienų gerti tik kefyrą ar graužti agurkus. Tačiau, jei jūsų gyvenimas nesisuka aplink burgerius, bulvytes, tortus ar bandeles 24/7 ir didelio antsvorio neturite, tiek numesti yra neįmanoma, nebent gertumėte tik vandenį, bet nustojus tai daryti ir grįžus prie savo senos mitybos, svoris grįžtų.

Melas nr. 2. Po dietos visas svoris sugrįžta

Sugrįš, jei būsite pakankamai kvaila(-s) ir pasibaigus dietos laikui imsite valgyti viską iš eilės. Tokie žmonės, kurie pasilaikę atitinkamos dietos vėl grįžta prie seno maitinimosi režimo ir kerta cepelinus, pyragus, kotletus su bulvėm bei makaronus su riebiausiais padažais, tik ir gali skųstis, kad dieta jiems nepadėjo, ji yra bloga, dietos yra blogos ir ,,mane mylės tokią, kokią esu“. Nekišant iš eilės riebaus ir nesveiko maisto, tas svoris jums negrįš, kad ir kokios dietos laikytumėtės. Svarbiausia yra prisiminti, kad vos pradėjus laikytis dietos, jūs visada turėsite žiūrėti, ką dedate į burną. Mūsų organizmas juk ne šiukšlių dėžė, blogas maistas kenkia ne tik figūrai, bet ir sveikatai. Aš nenoriu būti konteineris, o jūs?

Melas nr. 3. Norint palaikyti figūrą amžiams reikia atsisveikintis su saldumynais 

Na, asmeniškai man yra lengviau visiškai jų nevalgyti nei valgyti po truputį, nes aš nemoku valgyti po truputį. Nevalgau ir širdies neskauda. Tačiau, kurie yra saldumynų maniakai ir jiems tiesiog dreba rankos pamačius šokoladuką, neturėtų visiškai išbraukti saldumynų iš savo gyvenimo. Kartais galima sau leisti, tačiau tai reikia daryti su saiku (sėkmės bandant suvalgyti vieną Ferrero Rocher saldainį, kai yra pilna dėžutė…). Iš tiesų, geriausia būtų rinktis džiovintus vaisius, zefyrus, juodąjį šokoladą.

get-skinny-on-fad-diets_e

Melas nr. 4. Pusryčiams kiaušiniai, užkandžiams vaisiai ir t.t.

NE! Pakalbėkime apie maisto derinimą. Maisto derinimas yra toks dalykas, kuriuo vadovaujantis tektų valgyti nuosekliai, atsižvelgiant į maisto virškinimo laiką. Taigi, kiek koks maistas virškinamas, valgant tuščiu skrandžiu:
1. Pienas, rūgštūs vaisiai, pomidorai, avokadai, virta žuvis (liesa), mangai, uogos – 1-2 valandas.
2. Kiaušiniai, virtos bulvės, morkos, kopūstai, saldūs vaisiai (kriaušės, bananai, ananasai), burokėliai, porai – 2-3 valandos.
3. Duona, vištiena (virta), jautiena (virta), brokoliai, žiediniai kopūstai, svogūnai, ropės, baklažanai, lęšiai, sojos ir kitos kruopos, riešutai, alyvuogių bei kiti aliejaai – 3-4 valandos.
4. Ankštinės daržovės, kepta jautiena, rūkytos mėsos, riebios žuvys – 4-5 valandos.
5. Kiauliena, šprotai, lašiniai, grybai, antis, žąsis – 5-7 valandos ar daugiau.

Taigi, tarkim, suvalgėte pusryčiams sumuštinį su dešra ir po 3 ar 4 valandų turite valgyti užkandžiui apelsiną ar obuolį. Tai tam sumuštiniui suvirškinti organizmui reikės mažiausiai 5 valandų, o užvalgius vaisių, jie stovės skrandyje ir pus, kol skrandis virškins sumuštinį. O supus vaisiai labai greitai, nes mūsų organizme – labai aukšta temperatūra. Taip ir prasideda virškinimo problemos ir papildomų riebalų nusėdimas ant užpakalio, pilvo ar klubų. Jei jau norite valgyti dažnai ir po truputį, būtinai turite pasidomėti, kiek virškinami kokie produktai ir kas su kuo dera tarpusavyje.

Melas nr. 5. Baltymų dietos – geriausios

Daug kam padeda tos dietos, kai reikia valgyti tik varškę, vištieną, žuvį ir kitus baltymus be daržovių (arba su labai mažai). Ir niekaip man nepavyksta suprasti, kodėl reikia išbraukti salotas, kurios padeda suvirškinti mėsą ir kitus produktus?  Nors ši dieta ir padeda, bet prasideda spuogų augimas nuo per didelio baltymų kiekio, kepenų problemos, nes daug VIEN baltyminio maisto kenkia kepenimis, problemos su virškinimu (tualete teks praleisti daug laiko, nes gresia vidurių užkeitėjimas), kenkia ir inkstams. Taigi prieš renkantis tokias dietas gerai pagalvokite.

high-protein-diet-bad-unhealthy

Išvados

Per visus domėjimusi mityba metus pastebėjau, kad geriausiai jaučiuosi derindama maistą, nes tada galiu ir leisti sau padidinti maisto porcijas, ir nestorėti, tada lengviau jaučiuosi ir neturiu problemų su oda, spuogais ar virškinimo problemomis. Dietologai man pasakė tą patį: mėsą, žuvį, sūrį, kiaušinių negalima valgyti kartu, tik su salotom, vaisius valgyti tik pusryčiams ir tikrai ne su koše ar jogurtu. Ir sveikas maistas yra labai skanus. Ypač tada, kai gerai paruoštas ir žinai, kad jis tau suteikia ilgalaikės energijos, vitamimų bei puikią savijautą.

 

Komentarai
Pasidalinkite
About Jauti.lt
Troliai, sėdintys redakcijoje.