Apple logotipo tyrimas: ar visada pastebime tai, ką matome?

pagal | 2020 25 sausio

Apple yra viena iš geriausiai atpažįstamų naujųjų technologijų kompanijų. Šis logotipas gali būti priskiriamas prie žinomiausių prekės ženklų visame pasaulyje, o dauguma žmonių šį ženklą mato ant savo mobilaus telefono kiekvieną dieną, nešiojamo kompiuterio ar tiesiog reklamose. Tačiau nei vienas nesusimąsto, ar galėtų šį logotipą nupiešti iš atminties. JAV mokslininkų atlikto tyrimo metu tik vienas iš 85 nupiešė tokį patį logotipą.

Atmintis – individualumo išraiška

evernote_software_to_help_you_remember_everything_forever

media.salon.com

Atmintis yra viena iš svarbiausių žmogaus funkcijų. Kiekvieno asmens protinė ir fizinė veikla priklauso nuo atminties, kuri sugeba atrinkti svarbius ir ne tokius svarbius įvykius, darbus ir kitą informaciją.

Atmintis yra skirstoma į ilgalaikę ir trumpalaikę. Trumpalaikė atmintis saugo vieno ar dviejų mėnesių laikotarpyje sukauptą informaciją, kuri nėra tokia reikšminga ir yra svarbi tik tam tikram momentui. Ji būtina priimant sprendimus, sprendžiant problemas. Tačiau ilgalaikė atmintis yra šiek tiek sudėtingesnė, ji žmonių pasąmonėje saugo informaciją ir prisiminimus, susijusius su emocijomis bei jausmais. Ilgalaikei atminčiai ypatingai padeda kartojimas, paties įvykio reikšmė asmeniui. Kartodamas ir mokydamasis asmuo atmintyje įstrigusius veiksmus atlieka tiesiog automatiškai. Bet kokiu atveju atmintis negali būti visiškai tikslus tikrovės atspindys, atmintis tai kiekvieno individo tikrovės interpretacija.

Efektyvios Apple galios išmintis

keep-calm-and-love-apple

sd.keepcalm-o-matic.co.uk

JAV mokslininkai-psichologai (Adam B. Blake, Meenely Nazarian ir Alan D. Castel), atliko Apple kompanijos logotipo žinomumo-atsiminimo tyrimą, kurio metu bandė išsiaiškinti, ar pasitikėjimas prekės ženklu padeda jį tiksliai prisiminti. Pagal ankstesnius tyrimus žmonių atmintis dažnai išlaiko tik pagrindinę informaciją, o detalės gali būti greitai pamirštos. Emocinis ryšys ir besąlyginis prekės ženklo pripažinimas taip pat gali turėti įtakos vizualinei ir ypatingai detaliai informacijai prisiminti. Manoma, kad gebėjimą panaudoti vaizdinę atmintį gali ne kiekvienas, tačiau kiekvieną dieną matomi vaizdai ir objektai tampa artimi ir išlieka atmintyje. 

Pasak Jungtinėse Amerikos Valstijose, Psichologijos departamente dirbančių mokslininkų, šiomis dienomis žmonės yra veikiami daugybės simbolių ir logotipų, kurie simbolizuoja pripažinimą. Vienas iš tokių yra ir visame pasaulyje žinomos įmonės Apple logotipas. Verta atkreipti dėmesį į tai, kad nėra nei vieno simbolio ar logotipo, kuris būtų sukurtas be intencijos į atmintį, kiekvienas rinkodaros specialistas pirmiausia pagalvoja, ar tai bus patrauklu vartotojui. Lengvai atsimenami ženklai sulaukia palankesnio savo funkcijos išpildymo.

84 iš 85 nepavyko, bet ar Apple tai rūpi?

150327101157-large

sciencedaily.com

Eksperimentuose dalyvavo 85 studentai, iš kurių 52 buvo Apple vartotojai, 23 iš jų naudoja Apple ir kitus produktus ir 10 iš jų naudoja tik Apple kompiuterius. Tačiau galutinis tyrimo rezultatas neatskleidė ryšio tarp Apple ir maišytų vartotojų.

Eksperimento metu, tik vienas asmuo iš 85 tyrimo dalyvių sugebėjo puikiai nupiešti Apple logotipą iš atminties ir tik septyni nupiešė su minimaliomis klaidomis. Šio tyrimo dalyviams buvo pateikti keli skirtingi eksperimentai: nupiešti logotipą iš atminties, įvertinti pasitikėjimą savo pasirinkimu bei atpažinti tikrąjį logotipą iš duotų aštuonių šiek tiek skirtingų logotipų. Tokio pobūdžio tyrimas leido geriau suprasti dėmesio, atminties ir pojūčių procesus, kurie lemia realaus pasaulio supratimą.

Nors kasdienis Apple produktų naudojimas tyrimo dalyviams leido spėti, kad jie puikiai atsimena, kaip atrodo logotipas, tačiau tik mažiau nei pusė visų dalyvių atpažino tikrąjį Apple logotipą iš pateiktųjų. Nesunku pastebėti, kad Apple produktų gerbėjų kiekvienais metais vis daugėja. Kompanija paviešinusi savo pelno ir pardavimų skaičius, pagrindė šį teiginį pranešdama, kad 2014 metų pelnas išaugo 30 procentų. Visapusiškas šių produktų pripažinimas leidžia kompanijai pasitikėti tuo, ką ji gamina, taip sukuriant vartotojų pasitikėjimą.

Neatsiejami nuo logikos?

Screen Shot 2015-03-06 at 15.33.07

digest.bps.o/80rg.uk

Nors tokie eksperimentai, kurie analizavo gerai žinomą simbolį, buvo atlikti pirmą kartą, visgi mokslininkai teigia, kad Apple logotipo tyrimas puikiai pasitarnavo nagrinėjant atminties tikslumą ir sprendimus, kuriems įtaką daro pasaulio suvokimas. Atskiras kiekvieno individo požiūris ir asmeniniai prisiminimai sukuria skirtingus vaizdus atmintyje. Daugelis tyrimo dalyvių logotipą piešė suprasdami sąsajas tarp Apple ir tikro obuolio. Tyrimo metu ne vienas dalyvis piešė obuolį su koteliu, logiškai siedami su tikrove, kur obuolio lapas ir turi būti ant kotelio. Galima daryti prielaidą, kad šiuo atveju dalyviai labiau pasitikėjo savo logika nei konkrečiais atsiminimais.

Taigi, kiekvienas individas, to pats net nesuprasdamas, dažniausiai vadovaujasi logika atsimenant ir suvokiant aplinkinį pasaulį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *