Bėgimas – ne tik sveiko gyvenimo, bet ir mados link

s1Šiais laikais einant gatve, miške ar parke, sunku nepastebėti begalės bėgiojančių žmonių. Bėgimas – vis labiau populiarėjanti fizinė veikla, pritraukianti įvairaus amžiaus žmones. Be to, tai sporto šaka, nereikalaujanti didelių išlaidų ir neįpareigojanti laiko atžvilgiu: žmogus gali bėgioti bet kuriuo jam patogiu paros metu. Kai kurie žmonės bėgimą renkasi norėdami gerai praleisti laiką, kiti – dėl savijautos ar gražesnių kūno formų, treti bėgioja vedami populiarumo ir norėdami neatsilikti nuo mados.

Bėgiojimas – viena iš naudingiausių sporto šakų

Bėgimas tai puiki kardio treniruotė, kuri ne tik didina ištvermę, bet mažiną stresą, nerimą ar net padeda išvengti depresijos. Visiems žinoma, kad bėgiojimas – itin naudingas organizmui, be to, tai labai patogi sporto rūšis, nes gali pats pasirinkti, kur ir kada bėgioti. Nesvarbu, ar tu per dieną nubėgsi 10 ar 2 kilometrus, tavo sveikata pagerės, tu pasijausi energingesnis ir jausiesi laimingesnis. Beje, ar žinai, kad bėgiojantis žmogus turi geresnę atmintį ir yra kūrybingesnis nei tas, kuris to nedaro?

Gaivus oras geriau nei priprakaituota sporto salė

Lietuva tikrai nėra ta šalis, kurioje oras visada palankus sportui lauke, todėl šaltuoju metų sezonu dauguma mieliau renkasi sporto klubą, kuriame gali rasti ne tik treniruoklių su svoriais, bet ir bėgimo takelių. Dauguma trenerių sutinka, kad tai – saugesnis variantas nei bėgiojimas lauke žiemą, kuris gali baigtis didelėmis traumomis, tačiau jie pataria esant galimybei ir palankioms oro sąlygoms sportuoti lauke, nes grynas oras turi savų pliusų: sportas gryname ore taupo pinigus, ugdo valią ir ryžtą, nes esi priverstas sportuoti vienas, niekieno nespaudžiamas bei neraginamas.

Kaip populiarėjo bėgimas

Frankas Šorteris – sportininkas, įkvėpęs kitus bėgiojimui. Kalbant apie XX a., aštuntajame dešimtmetyje dauguma bėgikų buvo jaunesni nei 40 metų vyrai, kuriems bėgimas buvo viena iš konkurencijos ir varžymosi tarpusavyje formų. Panašu, kad šiais laikais vyrų ir moterų bėgioja po lygiai, be to, svarbu paminėti, jog bėgioja ir nemažai vyresnio amžiaus žmonių. Apskritai bėgimo populiarumą lėmė daugelis veiksnių, prie bėgimo populiarinimo prisidėjo ir labdaros organizacijos, kurios organizavo ir iki šiol organizuoja bėgimo renginius, kuriuose svarbiausia dalyvauti, o ne varžytis. Tokie renginiai padrąsino daugiau moterų užsiimti šia veikla. Vėliau atsirado bėgimo varžybos tik moterims, tokios kaip „Race for the Cure“ (JAV) ir „Race for Life“ (Didžioji Britanija).

Bėgimas Lietuvoje

Vien pažvelgus į gatves, galima drąsiai teigti, kad bėgiojimas Lietuvoje tampa viena iš populiariaus3sių sporto šakų. Tai rodo ir bėgimo renginių gausa: šiais, 2015 metais, planuojami net 95 bėgimo renginiai. Vienu iš populiariausių bėgimų Lietuvoje galima laikyti šių metų, gegužės mėnesį, jau ketvirtą kartą vykusį „DNB/NIKE we run Vilnius“ maratoną, kuriame dalyvavo apie 7000 žmonių. Bėgikai savo jėgas galėjo išbandyti trijose distancijose: 21,098 km, 10 km ir 5 km.

Rūta (mergina, kiekvienais metais dalyvaujanti DNB/NIKE organizuojamame bėgime) turi tvirtą nuomonę apie bėgimą ir organizuojamus renginius: „Neklausk manęs, kodėl aš bėgu. Paklausk savęs, kodėl tu – ne! Dalyvavimas masiniuose renginiuose užpildo geromis emocijomis, pakelia motyvaciją ir užsibrėžtų tikslų kartelę. Džiugu, kad Lietuvoje bėgimas pritraukia vis daugiau žmonių, o tokie renginiai tik dar labiau skatina šios veiklos populiarumą.“

s2Daug dalyvių sulaukia ir kiti maratonai. Šiais metais Trakuose vykusiame pusmaratonyje dalyvavo 5306 bėgimo entuziastai iš visos Lietuvos, o Kaune vykęs miesto maratonas pritraukė apie 5000 žmonių. Čia bėgikai galėjo rinktis iš šešių skirtingų distancijų: pilną maratoną 42km, pusmaratomį 21km, 10km, 1,5km šeimų bėgimą ir 0,7km „už laimėtą gyvybę“.

Kauno miesto maratonas – tai ir pirmasis (bet tikrai ne paskutinis) bėgimo renginys, kuriame sudalyvavau aš pati. Galiu drąsiai teigti – bėgimas, tai vienintelė sporto šaka, kuria užsiimti gali kiekvienas, nepriklausomai, nuo to, kur gyvena, yra aukštas ar žemas, plonas ar storas. Tiesiog apsispręsk, pasiryžk ir bėk! Iš pradžių bus sunku, bet vėliau taps sunku sustoti. Meilę bėgimui dar labiau skatina bėgimo renginiai, kuriuose gausu gerų emocijų ir šypsenų, tad, jei nebandei – pabandyk! Juk bėgimas ne tik gerina sveikatą, bet ir yra puikus būdas, smagiai praleisti laisvą laiką bei atsipalaiduoti.

s4

(Nuotrauka iš asmeninio archyvo)

Autorė Erika Petrikonytė

Komentarai
Pasidalinkite