Double D-day – Dope istorija ir veiksmas Lietuvoje

pagal | 2020 26 sausio

Turėt savo ratus yra gerai; nuvažiuoji kur tau reikia, kada tau reikia ir nereikia trintis užpakaliais troleibuse, kuris net braška per siūles. Tačiau kaip ir daugelis daiktų šiais laikais, tavo automobilis atlieka ne tik transportacinę funkciją (iš A į B), bet  ir reprezentuoja tave. Gaila, bet ne kiekvienas studenčiokas gali įpirkti automobilį, kuris tinkamai atstovautų jo interesus (scoring some). Geros naujienos, studente! Gerai, gerai,  gal jau ir ne tokios čia naujienos… Taigi prie reikalo, arba „pradžiai šiek tiek istorijos“!

Ko gero, nesuklysiu pasakydamas, kad ekonominės krizės ar apskritai visokie globalūs blogiai, neatneša  vien tik žalos – jų dėka atsiranda kažkas naujo. Kuro krizė aštunto dešimtmečio pabaigoje – devinto pradžioje, nužudė american muscle rinką, tačiau jos dėka gavom body tiuningą bei mažalitrius automobilius, iš kurių buvo stengiamasi išspausti maksimalią galią, vietoje penkių litrų V8. 2006 m. Volstryto fiasko irgi įtakojo autofanų tendencijas. Užuot dėjus spoilerius ir body-kit‘us,  kurie krizės metu labai nuskriausdavo kišenę,  jaunimėlis pradėjo dėti trumpesnes spyruokles ir didesnius ratus, o kėbulą palikdavo gamyklinį. Prisitaikius prie esamos finansinės situacijos teko/pavykdavo minimaliais resursais mašiną papuošti taip, kaip niekas nebuvo matęs. Tokias tendencijas buvo  galima pastebėti Europos automobilių pramonės širdyje, Vokietijoje, maždaug 2006-2007 metais.  Tokie judėjimai kaip Stance Nation ar Wagen Wërks greitai tapo populiarūs ir naujajame žemyne, kur iš mados galutinai išstūmė lowrider‘ius.

Į Lietuvą, kaip visada, viskas vėluoja ir tokia estetika užsiiminėti pradėta vos prieš 2-3 metus, tačiau ji greitai prilipo ir išpopuliarėjo interneto platybėse išlipus iš Bemsų, Audinių ir hondistų forumų ir susirinkus portale Dopecars.lt , kuris yra skirtas ne automobilio markei, o jo stiliui. Šį savaitgalį Kačerginėje vyko  pirmasis jungtinis Dopecars.lt ir DriftNation.lt renginys Double D-day, kurio TRACK ir SHOW dalyse sudalyvavo per 70 gearhead‘ų iš Klaipėdos, Šiaulių, Kauno ir Vilniaus. Kol sportuoti mėgstantys dalyviai suko ratus trasoje, teisėjai vertino išblizgintus parodinės dalies automobilius. Renginyje pasirodė Porsche klubas, gal 7 pirmi Golfai su custom paintjob‘ais, itin lengvi ir žemi Honda Civikai, plačius volus į galą susimetę Bemvai, preciziški Mercedes-benz markės automobiliai, turbininės Audinės ir daug kitų populiarių ar kaip tik ekskliuzyvinių modelių.

Gan sunku sutalpinti tokį platų stilių ir estetikų mišinį po terminu DOPE; turim clean‘us, rat‘us, drop‘us (oras arba coil‘ai), camber‘ius, fitment‘us, oldtimer‘ius ir bendrai viskas, kas prižiūrėta, modifikuota, atrestauruota, kas yra šviežia ir unikalu. Nepabijoma ratus nudažyti violetine spalva, stogo apmušimą aptraukti škotiško sijono raštu, buferio kampą apklijuoti daugybe lipdukų (trollface, pedobear, Hello Kitty, Playboy ir t. t.) ar kapotą išpiešti grafiti. Trumpai tariant, geriau jau pamatyti savo akimis, nes Lietuvoje vaizduotės ir originalumo netrūksta, todėl su pakankamai nedideliu biudžetu mamos padovanotą Volvo galima paversti tikru „katyčių“ magnetu.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *