Elektroniniai dienynai – sparčiai plintantys, bet ar tikrai naudingi?

pagal | 2020 26 sausio

Turbūt kiekvienas žino tą nemalonų jausmą kai tėvams reikia parodyti savo „Pažymių knygelę“, ypač jei ten puikuojasi ne tokie pažymiai, kurie juos pradžiugintų. Taip pat, turbūt kiekvienam pažįstamas jausmas, kai tvarkydamas savo pažymių knygelę tarsi „netyčia“ praleidi vieną ar kitą prastesnį pažymį, kad tik tėvai apie juos nesužinotų. Dabar duguma moksleivių sau to leisti nebegali, na o tėvai gali stebėti beveik kiekvieną savo vaikų žingsnį mokykloje. Įdomu kaip tai įmanoma? Tokias galimybes suteikia – elektroniniai dienynai.

Elektroninis dienynas laikomas pažangesniu už popierinį, nes leidžia ir mokiniams, ir jų tėvams internetu gauti informaciją apie mokinio pažymius, lankomumą, namų darbus, taip pat perskaityti pranešimus apie tėvų susirinkimus. Kaip teigia projekto „Tavo mokykla“ vadovas Povilas Korop, elektroninio dienyno pranašumai akivaizdūs. Kai prireikia informacijos, nebereikia ieškoti popierinių dienynų: duomenys prieinami iš bet kurio kompiuterio. Taip pat nereikia skirti laiko ataskaitoms ruošti ar vidurkiams skaičiuoti, auklėtojams nereikia pildyti pažymių knygelių – tėvai pažymius sužino internetu.

iiw8e5505

Arodo, kad viskas tiesiog puiku ir naudojimasis elektroniniais dienynais neturi jokių minusių, tačiau jų vis dar yra nemažai. Galbūt klausimai „Ar turi kompiuterį?“, „Ar naudojiesi internetu?“ jums pasirodys juokingi, tačiau mažesnių miestelių ar kaimų vietovėse jie skamba gan dažnai. Toli gražu ne visi namie turi kompiuterius ar internetą, todėl naudotis tokiomis paslaugomis kaip elektroninis dienynas negali. Mokytoja dirbanti Lekėčių (Šakių r.) mokykloje, skundėsi, kad čia mokytojų kambaryje pastatytas vienintelis kompiuteris. Per pertraukas ir po darbo prie jo nusidriekia nemažos eilės. Viena mokytoja savo klasėje pasiteiravo, kiek vaikų namuose turi kompiuterius – rankas pakėlė du trečdaliai. Iš šių vos trečdalis turi ir internetą.

Dar vienas šios sistemos trūkumas – tai jos administravimas. Mokyklos neturi pajamų profesionaliems programuotojams, todėl dažniausiai tokie tinklapiai kuriami eilinių moksleivių. Jie nemokamai prižiūri, tvarko, padeda mokytojams ir administracijai atlikti svarbiausius reikalus. Tačiau kas atsitinka, kai tokių moksleivių nebelieka? Prasideda, tikrąja to žodžio prasme, chaosas, e-dienynas tampa bevertis. Mokykla vėl turi ieškoti naujo „programuotojo“, vėl jį apmokyti ir pan. Kiekvienas programos admininstratorius turi savo tvarką ir darbo metodiką, todėl dažnai keičiantis administratoriams programa nefunkcionuoja taip kaip turėtų.

demotyvuok_Elektroninis-dienynas-blogiausia-kas-kada-nors-buvo-sukurta_13309463214

Kita vertus negalime teigti, kad naudojimasis elektroniniais dienynais neturi teigiamų savybių. Pirmas ir mano nuomone pats didžiausias e-dienyno pliusas – tai aktyvus ir greitas komunikavimas, tarp tėvų ir mokytojų, bei mokytojų ir mokinių. Tėvai iš karto gali sužinoti į kurias pamokas neatvyko jo vaikas, ar kokius įvertinimus jis gavo. Taip pat gauti visą aktualią informaciją apie tėvų susirinkimus ir kitą mokykloje vykdomą veiklą. Na, o mokiniai operatyviai gali sužinoti gautus įvertinimus, jei mokytojas darbus taiso po pamokų ar namuose.
Šiuo metu elektroniniu dienynu naudojasi daugiau nei 500 Lietuvos mokyklų. Vienos jais be proto džiaugiasi, kitos keikia. Vieningą nuomonę surasti sunku. Vis dėl to visiškai nuginčyti e-dienynų naudą sunku. Be abejonės jie turi minusų, bet visi jie laikui bėgant gali būti ištaisyti. Todėl, mano nuomone, tokios naujovės mokyklose yra ypač naudingos ir reikalingos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *