„iSteve“ – knyga, kurią norisi cituoti

pagal | 2020 27 sausio

Mums, naujosios kartos žmonėms, yra sunku sukoncentruoti dėmesį į vieną, konkretų dalyką. Esame pripratę daryti kelis darbus vienu metu, o darant vieną, galvoti apie kitą. Knyga iš visų tų dalykų išsiskiria – kai skaitai ją, gali tik tuo ir užsiimti. Žinoma, gali važiuoti traukiniu, skristi lėktuvu, glostyti katiną, bet ši veikla nereikalauja koncentruotis į ją taip, kaip į knygą, todėl nepriskirčiau to „multitaskingui“. Knygą dažnai renkamės pagal stilių, autorių ir populiarumą. Iš dalies taip atsitiko ir su šia.

Asociacijos išgirdus pavadinimą „iSteve“

Kai pamačiau pavadinimą „iSteve“, iš karto pagalvojau apie „Apple“, „iMac“, „iPhone“, „iPad“. Geriau pamąsčiusi, prisiminiau filmą „Jobs“ su Ashton Kutcher, kuris man priminė „Next“, „Macintosh“, „Lisa“ ir visą kitą S. Jobs istoriją. Pagalvojau apie šio žmogaus nuopelnus visai technologinei industrijai, apie madą ir prestižą turėti tokį produktą, taip pat apie žmogų, kurio viešosios kalbos tokios paprastos, bet kartu ir įkvepiančios.  Ne kartą esu žiūrėjusi filmuotą medžiagą „Youtube“ kanale ir visada norėdavau cituoti, pasidalinti su draugais išgirsta informacija.

20141216_223846

Galvoje atsiradusiam asociacijų  ir minčių svoriui išsklaidyti ar dar jį pasunkinti nusprendžiau perskaityti šią „iSteve“ knygą. Sužinoti ką nors naujo ar dar kartą perskaityti kažką žinomo, pasimokyti iš sėkmės istorijos, kurioje buvo vien didelis darbas. Kaip S. Jobs pasakė: „Žmonės apie tave sprendžia pagal tavo darbus, taigi, sutelk dėmesį į savo veiklos rezultatus. Būk kokybės garantas. Kai kurie žmonės nepratę dirbti aplinkoje, kurioje iš jų tikimasi tobulumo“.

„iSteve“: ne, ji nesudėtinga. Taip, ji įdomi.

Ši knyga – įžvalgų rinkinys ir trumpa, papunkčiui surašyta žmogaus gyvenimo įvykių istorija. Didžioji knygos dalis – citatos, nuomonės, posakiai, frazės iš įvairių konferencijų, susirinkimų, renginių, internetinių svetainių, spaudos.  Skaitydama paprastus, tačiau nepaprasto žmogaus žodžius, kurie įgavo vertę tik per darbą ir patirtis, privertė dar labiau vertini tokias sąvybes kaip atsidavimas ir tikėjimas, ryžtas ir užsispyrimas.

20141216_223701

Jei myli „Apple“ – šią knygą skaityti bus įdomu. Jei nekenti „Apple“  – šią knyga skaityti vis tiek bus įdomu. Iš jos sužinosi  kompanijos istoriją, kad toks prekės ženklas (angl. „brand“) šalia tokių kaip „Coke“ ar „Nike“ atsirado ne iš niekur.  Šioje knygoje atskleidžiama žmogaus proto ir pastangų darna.  Perskaičiusi dar kartą įsitikinau, kad rinkoje įtaką daro ne tik technologinių išradimų savybės, bet ir dizainas, idėja, paprastumas.  Kai žmonės klausia apie šios kompanijos patikimumą renginiuose, dažniausiai išgirsta frazę: „Tai tiesiog veikia“. Pagalvokime…veikia!

Knygoje aprašoma, kaip idėja kilo keliems žmonėms, kiek daug nesėkmių jiems teko patirti ir kaip svarbu buvo nepasiduoti. Kaip atlikėjo Drake dainoje: „Started from the bottom now we here“, taip ir S. Jobs savo istorijos nepradėjo nuo milžiniškos tėvų kapitalo investicijos į jo idėją. Savo jėgomis jis ieškojo komandos, remėjų, turėjo aistrą. Atkaklumas nugalėjo. Išskirtiniai gaminiai, akį traukiantis dizainas, kokybė ir laisvė išreikšti save – visa tai S. Jobs norėjo ir perteikė savo produkcijoje.  Jeigu Tau įdomu, kodėl kompanija pasirinko „iTune“, kodėl vyrauja tokios kainos, kokia S. Jobs nuomonė apie „Microsoft“ ir kuo kūrėjas susijęs su „Pixar“ – paskaityk šią knygą. Trumpai ir aiškiai ji atsako į daugelį mums iškilusių klausimų apie šią kompaniją.

Kiekviena knyga pamoko, netgi ne mokomoji                                    

20141216_223830

Iš šios knygos galime suprasti svarbiausius dalykus ir tarsi pritaikyti juos sau. Svarbiausia gyvenime atrasti tai, ką mėgsti, ką supranti, judėti ta kryptimi, kuria nori tobulėti ir tada gyvenimas bus toks kokio nori, o gal net pranoks visus lūkesčius!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *