Kaunas – miestas, statantis pamatus riedutininkams

Vis dažniau gatvėse ir parkuose pastebime didžiulį dviratininkų ir bėgikų aktyvumą. Išėjus pasivaikščioti bent porai valandų, galime pamatyti pro šalį pralekiančius dešimtis šių sportininkų. O ar kada pastebėjote pro šalį važiuojantį riedutininką? Dažniausiai sulaukiame neigiamo atsakymo. Daugelis galvoja, kad šis sportas nėra populiarus ir Lietuvoje priskiriamas prie neegzistuojančių, tačiau tiesa yra šiek tiek kitokia.

Retas, kuris suvokia, kad didžiausia iki šiol riedutininkus kamavusi problema – tvarkingų trasų nebuvimas. Kiekvienas kelyje pasitaikantis nelygumas riedutininkui gali apsunkinti važiavimą, o maži ratukai dažniausiai kliūva už visko: akmenėlio, trinkelių sudūrimų, kelio dangos nelygumų. Kokybiškos trasos yra tiesiog būtinos. Laimei, riedutininkų maldos buvo išgirstos ir praėjusiais, 2014, metais Kauno mieste atsirado dvi kokybiškos trasos.

Lampėdžiai – Vilijampolė – Šilainiairi

Šiuo metu tai yra geriausia trasa riedutininkams Kaune. Visų pirma, ji yra lengvai pasiekiama, tereikia atvykti iki Kauno pilies, persikelti per Vilijampolės tiltą ir nusileisti laiptais ar taku žemyn, kadangi takas yra nutiestas visiškai šalia Nemuno. Riedėti galima dvejomis kryptis – Lampėdžių ir Šilainių, tačiau siūlyčiau nuriedėti tiek į vieną, tiek į kitą pusę ir tada grįžti į pradinį tašką.

Trasa yra kokybiška, o riedėti nėra nuobodu – takas yra šiek tiek kalnuotas ir laukia daug smagių, bet nepavojingų posūkių. Vienintelis trasos trūkumas – didelis žmonių srautas ir kai kuriose atkarpose susiaurėjantis takas. Žinoma, prasilenkti su dviratininkais galima be didelių problemų, tačiau nemokantiems riedėjimo pagrindų, nerekomenduočiau iš karto pulti į trasą, verčiau pasipraktikuoti aikštelėje.

Trasos ilgis – Apie 16 km (į abi puses).

Trukmė – 1 val. –  1val. 30 min.

Įveikę šią trasą sudeginsite apie 700-800 kcal.

Akademija – Kačerginė

Riedutininkams, norintiems pabėgti nuo miesto šurmulio, geriausias pasirinkimas yra būtent ši trasa. Iki jos nusigauti greičiausiai reikės automobilio, tačiau galite pasivaikščioti ir smėlėtu taku. Praėjusiais metais nutiestas takas turi kokybišką dangą, taip pat kas kelis kilometrus yra įrengtos poilsiavietės. Visą laiką riedėsite šalia Nemuno, įvairių miškų ir piliakalnių, o šalia esančiu keliu pravažiuoja tik vienas kitas automobilis. Pariedėjus truputį toliau galima nuvažiuoti iki pat Kačerginės prieplaukos, ten pailsėti, išsimaudyti ar surengti iškylą. Pati prieplauka įrengta puikiai: dar dažais kvepia nauji suolai, stalai, o nuo lietaus saugo pastogė.kac

Važiuojant atgal iš Kačerginės link Akademijos, Jūsų laukia malonus siurprizas – didžioji trasos dalis yra nuokalnėje, todėl kelionė iki pat paskutinės minutės išlieka įdomi. Ši trasa yra tikras atradimas norintiems pabėgti nuo miesto šurmulio ir pasivažinėti nedideliame žmonių sraute kaip Vilijampolėje. Vienintelis ir didžiausias šios trasos minusas yra tas, kad iki jos nusigauti yra sunkoka, nes  iki trasos pradžios žvirkeliu teks pavažiuoti kelis šimtus metrų.

Trasos ilgis – 17.6 km (į abipuses)

Trukmė – 1 val. 20 min – 1 val. 40min.

Įveikę šią trasą sudeginsite apie 800-900 kcal.

Riedutininkų bendruomenė „Riedėk.lt – Kaunas”

Galbūt jau esate įkvėptas susirasti senus riedučius ar nusipirkti naujus, pariedėti ir sudeginti kalorijas. Tačiau puikiai žinau, kad važinėti vienam nesinori, kadangi riedučiai yra ne vien aktyvus, o ir socialus sportas. Žinoma, visų pirma, galima bandyti įkalbinti prisijungti savo draugus, tačiau ne visi turi ar nori pirkti riedučius. Kiti važiuoti nemoka ir išmokti nenori. Jeigu nesiseka rasti kompanijos, vertėtų prisijungti prie „Facebook“  grupės „Riedėk.lt – Kaunas“. Maždaug prieš mėnesį, norėdamas susirasti bendraminčių, nusprendžiau prisijungti prie šios bendruomenės ir likau maloniai nustebintas. Grupės forume vyksta aktyvios diskusijos, riedutininkai padeda vieni kitiems rūpimais techniniais klausimais, pataria kokius riedučius būtų tinkamiausia pirkti. Kiekvieną trečiadienį „KTU“ esančioje aikštelėje organizuoja „Hokį“ bei drauge planuoja įvairius riedėjimus.

Kokius riedučius išsirinkti

Jeigu nežadate šiuo sportu užsiimti profesionaliai, šokinėti nuo laiptų ar čiuožti turėklais, turėtų pakakti fitneso stiliaus riedučių. Tai yra įprasti, dažniausiai sutinkami riedučiai, kurie pasižymi minkštu batu, ilgu rėmu, dideliais ratukais, o ant dešinio bato dažniausiai yra stabdis. Nauji riedučiai gali kainuoti nuo 30 iki 300 eurų ar net daugiau, tačiau rekomenduočiau palepinti save ir įsigyti porą bent už 100 eurų. Kadangi pėda visą laiką praleis riedučiuose, tai komfortas yra privalomas, juk nesinorėtų po pirmo riedėjimo dėl nutrintų kulnų riedučius padėti į rūsį visai vasarai.

Sekite savo progresą

Sportuoti yra daug įdomiau, kai gali sekti savo progresą, nuvažiuotus atstumus, sudegintas kalorijas. Kas kartą riedant norisi pagerinti savo rezultatą. Šiuo būdu motyvuojame save, o tai bus tik į naudą sveikatai ir kūnui. Norintiems sekti savo progresą, rekomenduočiau parsisiųsti mobiliają aplikaciją „Endomondo”. Ji ne tik tiksliai ir paprastai susumuoja treniruotės duomenis, bet ir yra nemokama. Praėjusio mėnesio statistiką gausite į elektroninį paštą, o tuo tarpu aš savo birželio mėnesio duomenis jau gavau ir galiu pasidžiaugti sudegintomis 15000 kalorijų bei nuvažiuotais 277 kilometrais. Nebijokite pradėti mokytis važiuoti riedučiais. Išmokus tikrai imsite mėgautis šiuo sportu.

Autorius Darius Dumbliauskas

Komentarai
Pasidalinkite
About Jauti.lt
Troliai, sėdintys redakcijoje.