„Kraujuojančios ausys“: balsingieji Kameloto riteriai

Kas šauna į galvą išgirdus frazę „sunkusis metalas“? Greičiausiai tranki muzika, nesuprantamas vokalas, ilgaplaukiai vaikinai ir merginos su „kerzais“. Vis dėlto, šis žanras turi daugybę unikalių atmainų. Vienos iš jų yra dar agresyvesnės už standartą, kitos tiktų ir eilinio klausytojo ausiai. Štai, pavyzdžiui, Europoje gan populiarus „power“ metalo žanras. Kodėl „power“? Todėl, kad čia dainuojama apie fantastinius dalykus, kurie priverčia širdį tankiau plakti. Žinoma, vieni pasirenka kurti dainas apie drakonus, mūšius ar skrydžius kur nors labai toli, kiti lieka prie žemiškesnių siužetų. Šio žanro muzika labai melodinga, be gitarų joje neretai galima išgirsti ir simfoninio orkestro instrumentų. Tad, norėdamas jus supažindinti su „power“ metalu, pristatau jums grupę Kamelot.

Kamelot susikūrė 1991-aisiais metais, Jungtinėse Valstijose, Floridoje. Grupės „smegenys“ – gitaristas Thomas Youngblood’as. Kartu su besirotuojančia grupės sudėtimi jis sugebėjo įrašyti du įrašus – „Eternity“ (1995) ir „Dominion“ (1997), deja, pasisekimo jie nesusilaukė. 1997-aisiais iš grupės pasitraukus vokalistui ir būgnininkui, juos pakeitė norvegas Roy’us Khan’as ir amerikietis Casey Grillo. Su nauja sudėtimi įrašytas albumas „Siege Perilous“ (1998) atvėrė grupei vartus į pasaulį – tais metais jie išvyko į savo pirmąjį koncertinį turą po Europą. Sekančiais metais grupė išleido dar vieną įrašą pavadinimu „The Fourth Legacy“. Nuo šio albumo Kamelot tapo vis labiau pastebima grupe, apie kurią palankiai atsiliepė tiek kritikai, tiek eiliniai muzikos mylėtojai. Beje, nepaisant grupės pavadinimo, apie karalių Artūrą ir Apvaliojo Stalo riterius dainų jie parašė vos keletą.

Kamelot sudėtis su R. Khan’u (centre).

Didele dalimi prie grupės pasisekimo prisidėjo Roy’us Khan’as. Šis vokalistas iš Norvegijos turėjo nepaprastai galingą balsą, aprėpiantį net keletą oktavų. Roy’us kitados buvo bažnyčios choro narys, trejus metus po mokyklos baigimo mokėsi operinio vokalo atlikimo meno, o iki Kamelot dainavo ir grupėje Conception. Tiesa, į muzikos pasaulį jis nevisai svajojo papulti. Roy’us (kaip tikriausiai dauguma žmonių) mėgo dainuoti duše. Kartą jį dainuojant mokykloje išgirdo bendramokslis ir pasiūlė prisijungti prie grupės. Taip talentingas jaunuolis pradėjo savo kelią į muzikinį olimpą.

„Siege Perilous“ ir „The Fourth Legacy“ albumai buvo įrašyti skubotai, tad Khan’o talentas negalėjo pilnai atsiskleisti. Albume „Karma“, pasirodžiusiame 2000-aisiais, jis jau galėjo labiau reikšti save. Iki tol dainų tekstų ir melodijų kūrimu užsiėmė gitaristas ir įkūrėjas Thomas, tačiau po minėto albumo šias pareigas ėmė dalintis su Roy’umi. Kamelot pasiekė savo šlovės viršūnę su albumais „Epica“ (2001) ir „The Black Halo“ (2003). Šie albumai perpasakojo gerai žinomą Fausto istoriją, tik čia, be sandėrių su velniu, prisideda ir klajonės po fantastinius pasaulius. Youngblood’o subtilūs ir atmosferiški gitaros akordai, kartu su virtuozišku Khan’o balsu ir teatrališkais jo pasirodymais scenoje, sukūrė nepamirštamą dualogiją, kuri iki šiol laikoma geriausiais grupės darbais.

Po tokio pasisekimo nekantriai buvo laukiama naujo Kamelot albumo. Jis, pavadintas „Ghost Opera“, pasirodė 2007-ųjų vasarą. Deja, gerbėjai liko šiek tiek nusivylę. Naujasis įrašas stengėsi nutolti nuo operatiško ankstesnių dviejų albumų garso, vietoj to bandydamas sukurti tamsią atmosferą, kuria randame gotikinio roko/metalo žanro atstovų kūryboje. „Poetry for the Poisoned“ (2010) nedaug kuo tesiskyrė nuo savo pirmtako. Nors tai nebuvo blogi albumai, staigus skambėjimo pakitimas apvylė nemažą dalį klausytojų. Negana to, 2011-aisiais Roy’us Khan’as nusprendė palikti grupę dėl išsekimo ir problemų su sveikata. Daug kas iškart „nurašė“ Kamelot, sakydami, kad geresnio, ar bent jau prilygstančio vokalisto jiems nepavyks surasti.

Kamelot su T. Karevik’u (centre).

Kaip klydo tie skeptikai! Neilgai trukus grupė viešai pristatė naujajį vokalistą – jauną dainininką iš Švedijos Tommy Karevik’ą. Nors iš pradžių grupės gerbėjai į jį žvelgė įtariai, visos jų baimės buvo išsklaidytos pasirodžius albumui „Silverthorn“ (2011). Karevik’as tikrai prilygo Khan’ui, o grupės muzika atgavo savo formą ir dar niekad neskambėjo taip energingai. Maža to, albumas pasakojo komplikuotą istoriją, apie dviejų brolių dvynių likimus po to, kai jie netyčia pražudė savo sesutę. Šis konceptinis albumas pasiteisino ir Tommy buvo priimtas kaip adekvati Khan’o pamaina per rekordiškai trumpą laiką.

Šių metų vasarą, Kamelot išleido antrąjį savo albumą su Tommy Karevik’u, pavadintą „Haven“. Kaip ir „Silverthorn“, šis albumas turi savo siužetinę liniją, tik šįkart ji nukelia į distopišką ateitį. Šiam įrašui palaikyti grupė išsiruošė į pasaulinį turą, kuris neaplenkia nė Lietuvos! Jeigu Kamelot muzika jus sužavės, nepraleiskite progos ir paskubėkite – grupė jau spalio 5 surengs koncertą Vilniuje. Tikėkimės, kad tai bus tik pirmasis iš daugelio apsilankymų mūsų krašte.

 

Komentarai
Pasidalinkite