„Kraujuojančios Ausys“. Žemdirbystė Švedijoje. Trečia dalis.

Paskutiniąjame straipsnyje apie Švedijos metalo grupę „Soilwork“ rašiau, jog po nenusisekusio albumo „Sworn to a Great Divide“ ir vieno iš įkūrėjų antro pasitraukimo, grupė atsidūrė prastoje

Grupė „Soilwork“. Iš kairės į dešinę: B. Strid’as, D. Verbeuren’as, S. Coudret, O. Flink’as (antrame plane), D. Andersson’as, S. Karlsson’as.

situacijoje. Laimei, priešingai nei kiti muzikantai, įpratę „kepti“ albumus nepaisant jų kokybės, švedai susiėmė ir nusprendė įgyvendinti savo ambicingiausią planą – išleisti pirmąjį pasaulyje dvigubą melodiškojo „death“ metalo albumą.

Ši idėja užsimezgė vokalisto Bjorn‘o Strid‘o galvoje koncertinio turo metu. Dvigubi albumai – didelė rizika. Dvigubai daugiau dainų reiškia dvigubai didesnio klaidų kiekio tikimybę, o tai, savo ruožtu, gali nulemti dvigubai didesnę nesėkmę. Todėl apie paskelbtas naujienas muzikos mylėtojai reagavo gan skeptiškai. nors ankstesnis albumas „The Panic Broadcast“ buvo sutiktas šiltai, po gitaristo ir vieno iš pagrindinio muzikos kūrėjų Peter‘io Whichers‘o pasitraukimo „Soilwork“ fanai ėmė laukti blogiausio, ką galėjo įsivaizduoti. Nepaisant to, „Soilwork“ keliems mėnesiams išsinuomojo vasarnamį Švedijos pakrantėje, nusigabeno ten visą reikalingą įrangą ir ėmėsi kūrybinio proceso.

Albumo „The Living Infinite“ viršelis.

Albumas buvo užbaigtas 2013-ųjų spalio viduryje, o lentynas išvydo tų pačių metų pabaigoje. Jam „Soilwork“ parašė dvidešimt septynias dainas, iš kurių atrinko dvi dešimtis. Albumas pavadinimu „The Living Infinite“ susilaukė milžiniškų liaupsių tiek iš kritikų, tiek iš gerbėjų. Džiugu buvo matyti grupę vėl grojant švedišką metalą, tik su šiokiomis tokiomis modernios muzikos įtakomis. Gitaristų Sylvain‘o Coudret ir David‘o Andersson‘o duetas pasireiškė „šviežiu“, melodingu ir energingų gitarų skambesiu, o vokalistas Strid‘as pademonstravo, jog visos problemos su jo balsu buvo vienkartinis dalykas. Kiti grupės nariai taip pat gauvo progų pasižymėti: būgnininkas Dirk‘o Verbeuren‘o ritmai šauniai surišo gitarų garsus, klavišininko Sven‘o Karlsson‘o atmosferiškas darbas prisidėjo prie albumo mistikos. Tačiau ypatingai galima išskirti bosisto Ola Flink‘o darbą. Nors bosinė gitara „Soilwork“ muzikoje niekada per daug neišsiskyrė, Flink‘as gavo progą pasireikšti kaip dainų kūrėjas. Jis pats sukūrė muziką ir žodžius upingai albumą užbaigiančiai dainai „Orwls Predict, Oracles Stand Guard“. Ši daina ypatingai išsiskyrė tiek iš visų albumo kūrinių, tiek iš grupės diskografijos.

„The Living Infinite“ išsiskiria ir tam tikra albumo koncepcija. Nors tai nėra visai akivaizdu, vanduo yra dažnai sutinkamas įrašo tematikoje. Jo apraiškos įvairios – nuo užuominų į bangas, vandenyną ar skendimą dainų tekstuose, iki čiurlenantį upelį primenančių pirminių dainos „The Living Infinite I“ akordų iki jos „sesers“ „The Living Infinite II“ įžangoje žuvėdriškai klykiančios gitaros. Toks unikaliai pateiktas grupės požiūris į savo muziką, taip pat faktas, jog net kritiškiausi kritikai nesugebėjo tarp dvidešimties dainų rasti vienos tikrai blogos, pavertė „The Living Infinite“ sėkmingiausiu albumu per „Soilwork“ gyvavimo istoriją.

Albumo palaikymo turas driekėsi per beveik visus žemynus, išskyrus Antarktidą. Švedų sekstetas nepasibodėjo užsukti ir į Lietuvą – 2013 lapkričio mėnesį „Soilwork“ surengė pasirodymą Vilniuje,

klube „New York“. Čia jie grojo tiek naujas dainas, tiek populiariausius „gabalus“ iš ankstesnių albumų. „Soilwork“ pasižymėjo puikiu pasirodymu scenoje, taip pat nepaprasta vokalisto Bjorn‘o charizma ir aktyviu bendravimu su publika. Pasirodymo pabaigoje visi dainavo kartu su grupe, nepaisydami ne savo vokalinių sugebėjimų, nė skaudančių gerklių. Švedai buvo sužavėti, taigi pakartotinai sugrįžo ant scenos sugrojo dar trejetą dainų.

Sėkmė negali tęstis amžinai, laikas vietoje nestovi. Taigi užbaigę didžiausią koncertinį turą po pasaulį, „Soilwork“ ėmėsi naujų darbų. Visų pirma, jie penkias dainas, užsilikusias nuo „The Living Infinite“ įrašinėjimo laikų, sudėjo į mini albumą „Beyond the Infinite“, kuris buvo išleistas specialiai jų muzikos gerbėjams Azijos šalyse. Šių metų pradžioje pasirodė ir „Live iin the Heart of Helsinki“ – pirmasis jų koncertinis DVD. Šiuo metu grupė įrašinėja naują albumą, kurio pasirodymo data dar nėra aiški.

Švedų „Soilwork“ yra tikrai puikus pavyzdys, kaip sunkus darbas, atsidavimas ir tikslo siekimas galų gale atsiperka. Grupė išlieka populiari, nepaisant įvairių nuosmukių. Galima tikėtis, jog jų populiarumas neblės dar ilgai.

 

 

Komentarai
Pasidalinkite