Mityba pagal kinus

Kinai beveik neserga širdies ir žarnyno ligomis, taip pat nesiskundžia antsvoriu. Jų geros savijautos ir sveikatos  šaltis − vitaminų bei naudingų medžiagų prisotintas maistas. Tik 20% viso jų raciono sudaro mėsa.kin

Mažiau mėsos

Norint pamatyti pirmus rezultatus ir mažiau apkrauti organizmą, reikia valgyti organizmui naudingas daržoves, grūdus, vaisius bei gerokai sumažinti mėsos porcijas savo racione. Valgant vien daržoves, persivalgyti sunku, taip pat jos žymiai greičiau virškinamos, o ir gaunama energija lengviau panaudojama. Mėsa turėtų būti tik kaip prieskonis, bet ne pagrindinė viso patiekalo dalis. Užkandžiams geriausia rinktis kuo mažiau kalorijų turinčius vaisius bei daržoves.

kinaPlačiau apie kinų mitybą

Pagrindinę kinų dienos maisto dalį sudaro grūdai, ryžiai ir daržovės. Šios tautos žmonės dažniausia valgo žuvį ir paukštieną, labai retai kiaulieną ar jautieną. Maistas, pagal jo poveikį kūnui, skirstomas į: karštą, šiltą, neutralų, vėsų ir šaltą. Karšto maisto kategorijai priskiriami: aštrūs prieskoniai, rūkyta žuvis, mangai, šokoladas, o šaltai kategorijai: bananai, žalioji arbata, varškė. Vėsiais produktais yra laikomi šie: grybai, braškės, apelsinai, įvairios žuvys. Neutralūs: kiauliena, vanduo, cukrus, kopūstai. Šiltiems priskiriama: jautiena, vynas, kalakutiena, vištiena. Kinai teigia, kad bet kuriuo atveju valgant turi būtinai būti visų penkių kategorijų maisto produktų, nes taip yra naudingiausia organizmui. Kinai skysčius geria tik prieš valgį ar tarp valgymų, jokiais būdais ne valgio metu, nes skysčiai gali išplauti dar nesuvirškintą maistą iš skrandžio ir šis pradės pūti. Ilgiau kramtant, greičiau pasisotinama ir nepersivalgoma. Dėl šios priežasties daug laiko yra skiriama pačiam valgymo procesui, maistais neskubant kruopščiai sukramtomas, taip lengviau suvirškinamas.

Visi norime atrodyti gražiai, jaustis sveikai, bet klausimas, ar dietos, žvalgymasis į kitų tautų maisto racionus yra gera išeitis? Kiekvienas iš mūsų esame unikalūs, tad turime atrasti, kas būtent mums suteikia energijos, koks maistas neapsunkina organizmo ir kada geriausia valgyti.

Kinų mityba tikrai nebus priimtina kiekvienam, kasdienis ryžių valgymas greitai pabos, ypač žinant, kad kruopų pasirinkimas Lietuvoje labai platus. Visgi, pabandyti verta, o gal pasiteisins ir svoris bei sveikata tik gerės.

Autorė Agnė Vaitiekūnienė

Komentarai
Pasidalinkite
About Jauti.lt
Troliai, sėdintys redakcijoje.

Leave a comment

Your email address will not be published.