Moteriškų žurnalų kultūra Lietuvoje 2

Pirmame straipsnyje jau skaitėte dviejų žurnalų apžvalgas. Tad toliau tęsiu eksperimentą, kuriame pristatau dar tris leidinius.

3. EDITA10953163_827971320585375_4049108647268115874_o
Kaina – 1,15 euro.
Priedai – Himalaya dantų pastos mėginukos, „Nojaus“ ridikėlių sėklos, papildomas leidinys „Mano sodas“.
Tiražas – 25 000 egzempliorių.
Reklamos – Eurokos, Avon, Pantene, Garnier, Alita Brandy, Wortie, Himalaya, Mados infekcija, Vilniaus kino festivalis, Druskininkų sveikatos ir poilsio centras AQUA, BioDrain, Kika, Flokati, Baltic Food Organizsation. Taigi, apžvelgus reklamas galima pastebėti, kad dauguma jų yra susijusios su medicininėmis arba kasdienės veiklos prekėmis. Dėl šių reklamuojamų produktų susidaro įspūdis, kad arba šio žurnalo auditorijos, arba redakcijos moterys yra praktiškos ir per daug nesidomi smulkiais niekučiais, jei jie nepadės pagerinti buities ar sveikatos.

Pažvelgus į žurnalo struktūrą, galima pamanyti, kad sustojo laikas. Versdama puslapį po puslapio jaučiuosi sugrįžusi į vaikystę – pradžioje pasitinka trumpos žinutės, susijusios su mada ir grožiu, paskui puikuojasi keli interviu su nelabai žinomais žmonėmis, vėliau dar mados ir dar truputį visokių daikčiukų (nuo kvepalų iki akinių rėmelių) reklamos, o tada jau griebiamasi „rimtų“ temų. Pavyzdžiui, yra tokia nauja rubrika, kuri taip ir vadinasi. Joje iškelta diskusija apie tai, kas vairuoja geriau – vyrai ar moterys. Na, ką, jei kažkam dar per savo gyvenimą neteko būti įveltam į tokią diskusiją, tokiu atveju straipsnis gali pasirodyti visai aktualus. Santykių skilties straipsnis „Kaip susipažinti vyresniems“ man pačiai neaktualus, tačiau gali praversti toms moterytėms, kurios vietoj pasimatymų renkasi kiurksojimą prie televizoriaus. Dera pastebėti, kad šita tema yra gana aktuali – net ir visuomeninio ryšių palaikymo bei informacijos dalinimosi amžiuje atsiranda žmonių, ypatingai vyresnio amžiaus, kurie gėdijasi savo vienišumo, svajoja apie antrąją pusę, bet niekaip nedrįsta net apsidairyti aplinkui.

Šiame numeryje taip pat buvo daug informacijos apie sveiką gyvenseną, o tokios žinios turėtų pradžiuginti sveikuolius. Manęs nepradžiugino, nes, kaip nesveiko būdo šalininkė, tiesiog praverčiau kelis puslapius. O už juos juk irgi reikėjo mokėti. Galiu pasidžiaugti, kad šiame žurnale visą laiką skiriama bent po puslapį ar kelis kelionių, gyvūnų, istorinių asmenybių ir ekologinėms temoms. Toks pasirinkimas žurnalą padaro patrauklesnį ir įvairiapusiškesnį.

4. MOTERS PSICHOLOGIJA
Kaina – 2,25 euro.
Priedai – atvirlaiškis, kuriame puikuojasi Brian Tracy citata: „Tavo raktas į sėkmę – įprasti gyvenime daryti tuos dalykus, kurių labiausia bijai.“10361258_1660835300811465_597858003340625278_n
Tiražas – norėčiau sužinoti. Jei kas išsiaiškinsite – praneškite.
Reklamos – Euro vaistinė, Benu vaistinė, Lietuvos moterų konferencija Veikli. Versdama kitus žurnalus laukiau, kol baigsis reklamų puslapiai, o čia laukiau kol jų atsiras. Neatsirado. Bet gal tik dėl to, kad šis žurnalas dar visai naujas produktas – man teko garbė pavartyti dar tik trečią kartą į viešumą išėjusį naujagimį.

Tiek verčiant lapus ir jaučiant jų tvirtumą, tiek žiūrint į žurnalo struktūrą, susidaro įspūdis, kad čia tiesiog lygiai tiek pat brangi „Psichologijos Tau“ kopija. Ką gi, pinigai nenuėjo veltui tik dėl to, kad perskaičiau interviu su Ieva Narkute. Straipsnis tvarkingas, patrauklus, sužinojau įdomių ir netgi man artimų dalykų apie šią atlikėją, todėl likau patenkinta. Be to, literatūros gerbėjų laukia dar vienas interviu, šį kartą su Sigitu Parulskiu. Na, o toliau… Kadangi žurnalas moterims, tai ir temos moteriškos – „Ar tikrai kiekvienas vyras – moterų medžiotojas?“, „Seksas iki vestuvių: pradėti ar palaukti?“ , „Santykių karuselės“ ir t.t. Aišku, kaip ir pridera, tikra šiuolaikinė moteris rūpinasi savo karjera. Čia apie tai netgi du straipsniai – kaip nebūti amžina pavaduotoja ir kaip būti gera vadove. Apskritai, perskaičiusi kelis straipsnius beveik susirgau depresija – supratau, kad amžinos meilės nėra, kad bent kiek ilgiau trunkanti meilė yra abejotina, kad santykiuose viskas taip sudėtinga ir painu, jog man dingo noras ir ko nors ieškoti, ir saugoti tai, ką turiu. Kitaip tariant, gana man jau tų psichologijų. Kartais sunku pakelti tokią TIESĄ.

5. JI
Kaina – 0,45 euro.
Priedai – nepamenu, turbūt Norfos vaistinės leidinukas. Turbūt.
Tiražas – 45 000 egzempliorių.
Reklamos – Pantene, Tele2, Alita Brandy, Euro vaistinė, Maxima, Gintarinė vaistinė, ColonWell, Himalaya, Rimi, Def Lepard koncerto reklama. Tiesą sakant, vartant šį žurnalą susidaro įspūdis, kad reklamų čia daugiau nei išties yra. Gali būti, kad dėl tokio įspūdžio kalta iliustracijų gausa arba plonas popierius, kuris labiau primena ne žurnalą, o reklaminį lankstinuką. Tiesą sakant, pastarasis ir tai storesnis.10944824_10152907067968251_8697216406568786883_n

Sunku rašyti apie šį žurnalą. Čia visko tiek daug, kad nežinia, nuo ko pradėti. Gal nuo to paties – šiame žurnale, kaip ir visuose kituose (na, išskyrus „Moters psichologiją“), dominuoja tie patys dalykai – kaip pasidažyti, kokias pėdkelnes nusipirkti, kas dabar madinga, ką valgyti, kokį sijoną derinti prie naujausios palaidinės ir t.t. Po kelių tokių panašaus tipo žurnalo norisi tik automatiškai barbenti į klaviatūrą… Taigi, nesikartosiu ir verčiau bandysiu įvardinti, kas čia kitaip nei kituose žurnaluose.

Neišskiriant konkrečių temų galima pasakyti, kad šis žurnalas iš dalies yra visų moteriškų žurnalų santrauka – čia rasite ir panašius patarimus, ir horoskopus, ir žmones. Net TV programa sugeba įsiterpti į šį leidinį. Kitaip tariant, tai gana alternatyvus ir pigus būdas praleisti laiką nuobodžioje paskaitoje ar ilgoje kelionėje, jei įprastai žurnalus skaitote internete, bet šįkart užsimanėte ką nors pavartyti.

Taigi, apžvelgus visus penkis žurnalus galima daryti išvadą, kad dauguma jų vienareiškšmiškai koncentruojasi į paskalų ir gandų sklaidą bei siekį padėti moteriai patobulinti savo išorinį grožį (su tuo taip pat susijusios ir visos produktų reklamos bei madų puslapiai). Net ir labai norint šiuose žurnaluose bus sunku rasti bent mažą straipsnį apie kultūrą, meną, politiką ir panašius dalykus. Natūralu, nes šie leidiniai pritaikyti plačiai auditorijai, tad ir rašoma apie dalykus, kurie daugmaž turėtų patikti visoms. Kas netingi ir domisi, visuomet žino, kad kioskeliuose (rečiau didžiuosiuose prekybos centruose) gali rasti tokių kultūrinių bei meninių leidinių kaip „Literatūra ir menas“, „Kultūros barai“, „Metai“, „Krantai“ ir pan. Žinoma, jie yra gana specifiniai ir savaitės horoskopų čia rasti veik neįmanoma, tačiau šie leidiniai gali būti atsvara spalvotiems puslapiams ir alternatyvus būdas pamaitinti ne tik savo akis, bet ir sielą. Vienaip ar kitaip, grįžtant prie konkrečiai moteriškų žurnalų, reikia pasidžiaugti, kad turime nemažą jų pasirinkimą ir netyčia pastebėjus, jog mėgstamame leidinyje sumažėjo vienu mados puslapiu, visą laiką galima rinktis tokį, kuriame jų apstu.

Autorė Ernesta Dambrauskaitė

Komentarai
Pasidalinkite
About Jauti.lt
Tinklaraštis jaunimui.