Nebegalėsiu važiuot zuikiu?!

pagal | 2020 29 sausio

Tikriausiai daugelis kauniečių jau girdėjo, kokie pasikeitimai laukia viešojo transporto sektoriuje. Taip, nebeliks popierinių bilietų pardavimo vietose! Omg Omg Omg! Kai tik viešai paskelbė šias naujienas, pasipylė šūsnis įvairių nuomonių. Tad apžvelkim šio projekto galimus  pliusus ir minusus.

Pradėkim nuo to, kad mūsų laikais pokyčiai yra natūralus ir neišvengiamas dalykas ir jei dar kas nepriprato prie nuolatinio virsmo, patarčiau greičiau atsipeikėti. Tik tokiu būdu galima išgryninti tikrai puikias idėjas ir atmesti prastas. Taigi, vien už pastangas judėti į priekį galima pagirti ir dar tokioje svarbioje miestiečiams srityje. Pažvelgus į visus Europos didžiuosius miestus, galime pamatyti, kad panašios sistemos jau senų senovėje veikia ir atrodo, kad žmonės labai patenkinti. Taigi modernesnė kelionė autobusu – europėjimo požymis.

Tiems, kurie jau naudojasi e-bilietu, nekils jokių klausimų. Viskas išlieka kaip buvę. Cha, sakys Vacys iš Kauno rajono, kuris troleibusais mieste važinėja tik prieš Kalėdas, tarptautinę žvejų dieną ir kai reikia nusipirkti varžtų septintus metus statomai pavėsinei. Ir vėl papildomos išlaidos – reikia įsigyti kortelę, kurios kaina padengtų man 45 medvarščius! Vacy, noriu priminti, kad ši reforma galioja tik popieriniams bilietams iš kioskų ir kitų pardavimo vietų. Tu puikiausiai galėsi įsigyti bilietėlį iš vairuotojo, o ir jo kaina nesikeičia – dėl šios priežasties tikrai neverta atidėti pavėsinės statybų. Tačiau jei norėsite naudotis kortele, teks papildomai už ją sumokėti. O tie,kurie nepanorės taip atsiskaitinėti už kelionę, nukankins vargšą vairuotoją. Šis aspektas tikrai neramina – jei visi pirktų bilietus iš vairuotojo, jis tik viena akimi galėtų žiūrėtų į kelią ir rizikuotų visų savo keleivių sveikata ir gyvybe, o jei bilietus pardavinėtų tik stovint autobusui – kelionė tikrai prailgtų. Laimei, didžioji dauguma jau naudojasi e-bilieto paslaugomis ir į transporto priemonę sulekia greitai kaip varomi žąsiukai.

Taigi didysis klausimas – ar į autobusą/troleibusą sulipsime greičiau ar lėčiau. Greitesnį įlipimą sąlygotų tai, kad nereiktų laukti močiutės, kuriai sunkiai sekasi įkišti bilietėlį į komposterį. Bet pamąstykime ir apie senus žmones, jie prie pokyčių adaptuojasi žymiai lėčiau ir tai užtrunka ilgiau. Nepaisant to, kad priglausti kortelę prie tam skirtos vietos yra paprasčiau nei kišti bilietą į skylę, tai gali sudaryti problemų. Tačiau jei močiutės išmoko naudotis mobiliaisiais telefonais ar kitomis naujovėmis, tai laikui bėgant turėtų prisitaikyti ir prie šios.

Kitas galimas Didžiosios Reformos nepatogumas – palikti e-bilietą namuose ar pas Kotryną virtuvėj, kai valgei blynus su uogiene. Ramiai. Yra dėdė vairuotojas, kuris (nežinia ar labai) patenkintas parduos tau bilietą.

O dabar truputėli globaliau – ar žinote, kad pasaulyje vyksta toks reiškinys kaip globalinis atšilimas? O kokios pagrindinės to priežastys? Aa, taip, taip miškų kirtimas. O iš ko gaminami vienkartiniai popieriniai bilietai? Eureka! Nepirksi popierinio bilieto – galbūt išsaugosi nykstančią žinduolių rūšį Amazones miškuose ir būsi madingas, nes prisidėsi prie aplinkos saugojimo ir gal net tapsi žaliasis. O kur dar mažiau šiukšlių ant šaligatvių ir kišenėse!

O dabar apie pinigus. Ne apie mūsų – mums kainos nesikeičia. Apie miesto pinigėlius. „Anot savivaldybės, viešojo transporto keleivių kontrolės atlikto tyrimo metu paaiškėjo, jog popieriniai vienkartiniai bilietai neretai žymimi po keletą kartų. Dėl to per mėnesį esą prarandama iki 50 tūkst. litų pajamų. Atsisakius popierinių vienkartinių bilietų, per metus bendros bilietų gamybos sąnaudos turėtų sumažėti apie 180 tūkst. litų.“ (lrytas.lt, „Kaune nuo liepos neliks popierinių vienkartinių bilietų“). Kaip manot, gal dalis atiteks kelių tvarkymui?

Nepatikėsit, bet tokius e-bilietus bus galima pasipildyti ir internetu. Tai būtų labai patogu, jei sistema veiktų 100 procentų. Iš savo asmeninės patirties sakau. kad ji nėra tobula. Kelis kartus bandžiau pasipildyti bilietą namuose ir abu kartus nepavyko. Kontrolei sustabdžius paaiškėjo, kad bilietas nepapildytas, teko aiškintis, kad nieko blogo nepadariau ir vis tiek gavau baudą. Lėkiau tada į trūlų štabą su bauda ir atspausdintu papildymo čekiu. Žinoma baudą anuliavo ir patarė vežiotis čekį.

Nuo liepos 1 d. atsiras ir keletas papildomų galimybių naudojantis e-bilietu. Be to, kad išliko visi senieji tarifai, atsirado galimybė važiuoti su persėdimu nemokant už naują bilietą su sąlyga, kad antra kelionė prasidės ne vėliau nei per pusę valandos nuo pirmosios pradžios. Primenu, jei naudojatės mėnesiniu nuolatiniu bilietu, jums niekas nesikeičia. Taip pat, atsirado naujas „planas“, kuris suteikia galimybę pačiam pasirinkti mėnesio „trukmę“, pvz.: pasipildėt nuolatinį 15tą mėnesio dieną – jūsų bilietas galios ne iki pirmos, bet iki penkioliktos mėnesio dienos. Dabar belieka išsirinkti jums palankiausias sąlygas.

Išvada ta, kad bet kokios naujovės anksčiau ar vėliau išeina į naudą. Jei inovacija nepasiteisina, duoda daug naudingos informacijos apie problemą. Naujasis Kauno miesto savivaldybės projektas viešajam transportui tikrai yra kaprizingas (visgi pirmasis Lietuvoje), bet, mano nuomone, turi daugiau pliusų nei minusų. O ką manot jūs?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *