Pavasarinė sveikatinimosi manija – žalieji kokteiliai

pagal | 2020 30 sausio

Atėjus pavasariui ir nenumaldomai artėjant vasarai, dauguma dailiosios lyties atstovių, o ir dalis stipriosios lyties, susirūpina savo išvaizda. Pasižiūrėjus į veidrodį, ne vieną aplanko mintys, kaip čia dabar per žiemą užaugintais papildomais kilogramais atsikratyti, kaip reikės į maudymosi kostiumėlį įsisprausti ir ką daryti, kad paplūdimyje gulinčių žmonių neišgąsdinti. Nepatenkintieji savo išvaizda pradeda intensyviai sportuoti, laikytis įvairiausių, keisčiausių, absurdiškų dietų, badauti savaitėmis, ko tik žmonės neprigalvoja vardan noro vasarą atrodyti liekni ir gražūs. Naujausios mados tendencijos ne tik užsiimti sportu (kas yra tikrai sveikintina, jei tai netampa liguistu polinkiu), bet ir tapti vegetaru, veganu arba žaliavalgiu.

Kai aplinkui visi keičia savo mitybos įpročius ir dalinasi stebuklingomis savo pagerėjusios savijautos, išvaizdos istorijomis, nori, nenori ir tu pradedi tuo domėtis. Aš taip pat susidomėjau vegetarizmu, veganizmu ir žaliavalgyste, gal kiek labiau ne dėl papildomų kilogramų susikaupusių ant liemens, o dėl sveikatos bei vidinės energijos stygiaus. Pradėjau ieškoti informacijos ir skaityti apie kiekvieną gyvenimo-mitybos būdą atskirai, ieškoti pliusų, minusų, juos lyginti, gretinti. Informacijos tiek daug, kad net sunku atsirinkti, ką skaityti ir ko ne. Vieni tik apsimeta, išmanantys sveikos gyvensenos principus, o kai kurie iš tiesų turi sukaupę nemažą patirtį ir noriai ja dalinasi su kitais. Apie vegetarizmą, veganizmą ar žaliavalgystę yra labai dviprasmiškų pasisakymų, nėra vienareikšmiškos nuomonės, kas yra gerai, o kas yra blogai mūsų organizmui. Besidomėdama supratau vieną, kad norint pradėti gyventi vegetaro, vegano ar žaliavalgio gyvenimą, reikia puikiai išmanyti ne tik įvairių produktų sudedamąsias dalis, bet ir patį žmogaus organizmą, virškinimo sistemos procesus, kokios cheminės reakcijos jame vyksta, kokios medžiagos ir kaip jame dalyvauja bei kaip tai veikia mūsų organizmą. Desperatiškai pulti ir atsisakyti mėsos arba atsikelti vieną dieną ir nuspręsti pradėti maitintis tik termiškai neapdorotu maistu būtų, švelniai tariant, kvaila, tam reikia pasiruošti, jei nenorima sulaukti rimtų sveikatos problemų. Reikia suvokti, kad vegetarizmas, veganizmas ar žaliavalgystė yra ne tik mitybos, bet ir gyvenimo būdas.

mango-spinach-smoothie

Mano visas domėjimasis naujausiomis gyvenimo-mitybos būdų tendencijomis, baigėsi tuo, kad vegetare, vegane, žaliavalge netapau, o tiesiog atradau tai, kas mano organizmui tinka ir patinka (ko linkėčiau ir visiems kitiems), tai yra žalieji kokteiliai.  Žalieji kokteiliai yra žaliavalgių išmislas. Prie šio gėrimo populiarumo stipriai prisidėjo žaliavalgystės guru – Victoria Boutenko, kuri daug dėmesio skyrė žaliųjų kokteilių naudos žmogaus organizmo nagrinėjimui. Prieš porą metų žalieji kokteiliai buvo visiška naujiena ir žinomi tik tikriems žaliavalgiams, tačiau dabar jie sparčiai išpopuliarėjo ir jų jau galima paragauti didžiuosiuose prekybos centruose. Ištirta, kad žalieji kokteiliai gali padėti išspręsti pačias įvairiausias sveikatos problemas, pradedant odos bėrimais ir baigiant antsvoriu. Žaliųjų kokteilių gaminimo principas paprastas – santykis 60:40, 60 procentų vaisių ir 40 procentų žalumynų, kokius vaisius ir žalumynus mėgstate, tuos ir dedate. Jeigu šiai santykio taisyklei nusižengsite, pasaulis tikrai nesugrius, tai tiesiog rekomendacinio pobūdžio proporcijos, taip pat patariama nemaišyti daug produktų vienu metu, siūloma naudoti nuo 2 iki 4 ingridientų.

Žaliųjų kokteilių nauda ir privalumai:

  • lengvai ir greitai pagaminami;
  • labai maistingi;
  • lengvai virškinami;
  • skanūs, nes didžiąją dalį sudaro vaisiai;
  • naudingesni nei sultys, nes juose yra gausu skaidulų.

Žalieji kokteiliai yra puikus būdas, kardinaliai nekeičiant savo mitybos įpročių, pradėti maitintis sveikiau ir vasarą sutikti gražesniems, nes išorinis grožis priklauso nuo vidinės savijautos. Svarbiausia nesivaikyti madų ir stebėti savo organizmą bei pasirinkti tai, kas jam tinka.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *