Reklama − šių dienų neišvengiamybė

pagal | 2020 30 sausio

Šiomis dienomis reklamą greičiausiai būtų galima laikyti svarbia mūsų kasdienio gyvenimo dalimi. Jos pėdsakų galima atrasti beveik visur, pavyzdžiui, televizijoje, internetiniuose tinklalapiuose, dienraščiuose, lauko stenduose ir daugelyje kitų vietų.

Visgi kaip žmogus jaučiasi, kai reklamos yra ganėtinai per daug. Greičiausiai jam kyla šioks toks nepasitenkinimas žiniasklaida. Galbūt ir jums susidarė panašus įspūdis? Iškyla klausimas: už ką mes mokame savo pinigus, ar už pateikiamo turinio kokybę ar už reklamą?

Reklama televizijoje ir internete

Paprasčiausias pavyzdys, kada žmogus žiūri kokią nors idomią laidą ar dokumentinį filmą per televiziją, ir staiga pačioje idomiausioje vietoje pradedama rodyti reklama. Reklamos apytiksliai trunka apie 5-10 minučių. Aišku, reklamos trukmė yra priklausoma ir nuo to, kokia programa yra rodoma tuo metu. Nors, vėlgi, daug kas priklauso ir nuo pačio transliuotojo.

Taigi prasidėjus reklamai, žmogus po truputį nutolsta nuo žiūrėtos programos ir po jos jam tenka į viską gilintis iš naujo. Aišku, jeigu žmogus nenusprendžia pats perjungti televizijos kanalo arba iš pykčio išjungti paties televizoriaus.

Viso to būtų galima išvengti, jeigu tai, kas buvo rodyta prieš reklamą, būtų pakartota iš naujo. Šioje vietoje taip pat būtų galima pavartoti frazę: „Tarp reklamos mažai filmų rodo”, kuri puikiai atspindi tokią situaciją. Dėl šios priežasties, daugelis žmonių nenori žiūrėti televizijos ir nuo jos atsiriboja, o  informacijos paieškai dažniau naudojasi internetu arba dienraščiais. Visgi, kaip bebūtų keista, be reklamos televizija apskritai neegzistuotų.

Internete nuo reklamos mes, kad ir kaip norėtume, taip pat niekaip negalime pabėgti. Žmogus naršydamas po internetinius tinklalapius, dažnai gali atrasti reklamą ir neturi galimybės pasirinkti ar jis nori ją matyti ar ne. Reklama yra neišvengiama ir niekur nedingsta, todėl nepasišalins iš žmogaus akiračio tol, kol nebus išeita iš naršomo tinklalapio arba nebus nepaspausta ant tam tikros iššokančios reklaminės nuorodos. Tarptautinės reklamos rinkos planavimo kompanijos „Carat” teigimu, reklamos ateitis priklauso internetui ir nei viena kompanija neturėtų to ignoruoti. Gera žinia yra ta, kad internete galima atrasti įvairių programų, kurios blokuoja reklamas. Tad tai yra viena iš išeičių, kaip galima jų atsikratyti.

Trumpas Lietuvos ir Estijos nacionalinių transliuotojų palyginimas

Kalbant apie reklamos populiarumą Lietuvoje, galima sakyti, kad jos tikrai nestinga ir ją mes galime plačiai išvysti beveik kiekviename interneto portale ar televizijos kanale. Netgi pagrindinis Lietuvos nacionalinis transliuotojas  LRT anksčiau negalėjo apseiti be reklamos, nors ir kiek kartų buvo bandoma jos atsisakyti. Tačiau dabar situacija yra priešinga, šiame kanale jau nebėra komercinių reklamų, todėl matomas akivaizdus judėjimas pirmyn.

Palyginus Lietuvos ir Estijos nacionalinius transliuotojus, galima sakyti, kad Estijai šiuo atveju labiau pasisekė. Šioje šalyje reklama ir komercinės pajamos buvo panaikintos daugiau nei prieš 5-erius metus ir Estijos nacionalinis transliuotojas šiuo metu yra finansuojamas tik iš valstybės biudžeto, o komercinių pajamų jis negauna.

Kai nebeliko komercinių pajamų, bendras programų turinys tapo labiau orientuotas į visuomenės reikmes, laidos ėmė labiau atspindėti visuomeninį interesą. Estijos nacionalinė televizija pagal populiarumą dabar yra antroje vietoje po komercinio kanalo.

Reklama gali pasinaudoti kiekvienas

Reklama naudojasi ne tik verslininkai, bet ir renginių organizatoriai, politikai, norėdami išreklamuoti save, sulaukti daugiau dėmesio iš rinkėjų, taip pat pramogų pasaulio atstovai bei daugelis kitų asmenybių, norinčių patekti į žiniasklaidos akiratį.

Bėda yra tame, kad dažnai visas šitas reklamavimasis, bent jau pavienių asmenų, būna bevertis ir niekam neduoda jokios naudos. Tačiau daugelis žmonių stengiasi nekreipti į tai dėmesio ir perdaug visko nesureikšmina, net jeigu ir kalbama apie kokį svarbų įvykį ar tiesiog apie niekam neįdomius dalykus.

Kiekvienas žmogus turi savo asmeninę nuomonę ir priima sprendimus savarankiškai, todėl vieni reklamas vertina teigiamai, o kiti atvirksčiai − neigiamai. Reklama šiomis dienomis yra paprasčiausiai neišvengiama. Todėl mes bet kokiu atveju turime ją priimti tokią, kokia ji yra, ir stengtis prie jos prisitaikyti, o jei nepavyksta − bandyti kažką pakeisti, kad visiems būtu geriau ir informacija pateikiama reklamoje būtų patikimesnė bei aktualesnė.

Autorius Justas Kubertavičius

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *