„Sportas“ nelygu „eSportas“?

pagal | 2020 23 sausio

Vis modernėjant technologijoms pokyčių pastebime visur: buityje, darbe, medicinoje. Tačiau viena kategorija ypač konservatyviai žiūri į technologijų įtaką kasdieniam gyvenimui. „Sportas yra sportas ir viskas tuo pasakyta“ – subamba dažnas, tačiau technologijos sparčiai veržasi ir į šią terpę, siekdamos sukurti naują nišą inovatyviems dalykams. Pikti, konservatyvūs dėdės plaka liežuviais, kad kompiuterastams nėra vietos tarp raumeningų atletų, o kiti tykiai bando kompiuterinį sportą įtraukti į olimpinių rungčių sąrašą. Aišku viena, kad sportas, kokį mes jį įsivaizduojame dabar – ilgai toks nebus

Kas tas eSportas?

Kiekvieną, nors kiek senesnių pažiūrų žmogų, supažindinus su savoka „eSportas“, teks paaiškinti šio keisto žodžio prasmę. Paaiškinus greičiausiai gausime automatišką, visuomenės užprogramuotą reakciją – piršto pasukiojimą prie smilkinio. Nežinantiems aiškinu, kad eSportas – tai sporto šaka, kurios erdvė yra kompiuteriniai žaidimai. Kalbėdami apie kiber-atletą, mes kalbame apie žmogų, kuris per dieną praleidžia gerą laiko dalį sėdėdamas prie kompiuterinių žaidimų, treniruodamasis savo įgūdžius. Prieš pradedant jums putotis, kad kompiuterinių žaidimų žaidėjai negali būti vadinami sportininkais, nes yra stori nerd‘ai sedintys prie kompiuterio, verta aptarti keletą dalykų, kurie galbūt pakeis jūsų požiūrį į tuos, kurie nuoširdžiai domisi elektroniniu sportu.

Kiberatletams būtinas fizinis pasirengimas?

Tai daugelį kamuojantis klausimas, nes vis tik išgirdus sąvoką sportas, mes automatiškai įsivaizduojame fizinę veiklą. Nors daugeliui šis dalykas atrodo visiškai nesuvokiamas, bet kompiuterinių žaidimų žaidėjams fizinis pasirengimas yra kur kas svarbesnis negu jau seniau sportu pripažintoms disciplinoms – šachmatai, dart’ai, biliardas ir t.t. Pačioje eSporto pasaulio širdyje, Pietų Korėjoje, profesionaliems kompiuterinių žaidimų žaidėjams yra keliami fizinio pasirengimo reikalavimai. Jiems privaloma bėgioti, plaukioti ir kilnoti svarmenis. Visi šie, iš pirmo žvilgsnio nereikalingi užsiėmimai yra skirti tam, kad sėdint ilgą laiką prie kompiuterio, žaidėjų organizmas nenusilptų. Matyt teko girdėti karts nuo karto spaudoje pasirodančių pranešimų apie mirtis nuo kompiuterinių žaidimų. Visa tai tikrai neneša garbės eSportą propaguojančioms organizacijoms ir vis daugiau jų rimtai pradeda žiūrėti ne tik į žaidėjų gebėjimus žaidime, bet ir į jų fizinį pasirengimą. Turint omenyje tai, kad eSportas dar tik augimo stadijoje, įvaizdis visuomenėje ypač svarbus.

 Ar toks sportas populiarus?

Taip. Kad geriau įsivaizduotumėte, siūlau pažiūrėti video štai čia, su tiksliais skaičiukais, kiek tokiuose renginiuose dalyvauja žmonių iš viso pasaulio.  Žinoma, video ne naujas, o pastarųjų metų renginiai šluosto nosis visiems iki tol buvusiems, tačiau galima susidaryti gana neblogą įspūdį apie renginių populiarumą. Taip pat ne ką mažiau žaidėjų stebi internetines transliacijas. Kiekvieną savaitę vykstantys renginiai pritraukia net kelis milijonus unikalių žiūrovų. Štai paskutinę Intel Extreme Masters turnyro transliaciją per visą savaitgalį  matė 53,539,583 unikalių žiūrovų. XXI amžiaus skaičiai….

Tai tikriausiai ir pinigėliai nemaži?

eSport

Nuotrauka iš esl.tv

Tikrai nesinori meluoti, nes tikslios sumos nėra viešinamos, tačiau turint omenyje renginių dažnumą ir populiarumą, pinigų organizatoriams netrūksta. O ir patys renginiai vis tampa kokybiškesni bei vis daugiau į juos investuojama. Žinoma, neišvengiama komercijos, tačiau leiskite paklausti koks populiarus sportas apsieina be jos? Būtent komercija apmoka žaidėjų išlaidas, bei sąskaitas. Dažnam lietuviui ypač keista, kaip galima užsidirbti žaidžiant kompiuterinį žaidimą, dar keisčiau pasidaro išgirdus tai, kad profesionalių žaidėjų uždarbis yra apie 10 tūkstančių litų per mėnesį… Žinoma, neskaitant lėšų, gautų laimėjus turnyrus.

Tai vis tik tai sportas ar ne?

„Sportas – specifinė fizinių ar intelektinių užsiėmimų rūšis. Juo siekiama varžytis, (pa)gerinti sveikatą, gauti moralinį ir materialinį pasitenkinimą, išreikšti save, tobulinti(s), siekti garbės ir šlovės.“ -informacija iš Vikipedijos. Taigi taip… Kompiuterinių žaidimų žaidimas yra sportas. Galbūt ne toks sportas, kad visuomenė jį lengvai priimtų ir mes jo discipliną matytume 2016 metų olimpinėse žaidynėse, tačiau tai tik laiko klausimas. Jei geras kompiuterinių žaidimų žaidėjas laiko save atletu, tai tegu… Jis neturi būti smerkiamas už tai, kad eikvoja savo laiką bei stengiasi tapti geriausiu. Štai jums gyvas pavyzdys.

Gi XXI amžius ir būti tokiems užsikonservavusiais visoms naujovėms ganėtinai keista…
O ką manote jūs? Ar eSportas gali būti vadinamas naujų laikų sportu? Komentarų skiltyje pilną vietos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *