Vlogerė Justina: filmavimas atima visą mano laisvalaikį

pagal | 2020 31 sausio

Gyvename technologijų amžiuje. Internetas tapo neatsiejama kiekvieno mūsų gyvenimo dalimi. Turbūt ne kartą teko pasijusti kaip „be rankų“ pradingus interneto ryšiui. Akivaizdu, kad jis ne tik palengvino daugelį, iš šalies atrodytų, įprastų mums dalykų (sąskaitų apmokėjimą ar apsipirkimą neišėjus iš namų), bet ir bendravimą, juk dabar turime galimybę susisiekti būnant skirtinguose pasaulio kampeliuose. Suteikiama interaktyvi galimybė žmonėms susižinoti tarpusavyje, skleisti savo idėjas ir pažiūras, dalintis sukauptomis žiniomis bei realizuoti save. Internetas yra socialinės komunikacijos ir veiksmo erdvė. Nenuostabu, kad nuolat kuriasi naujos komunikacijos formos: tinklaraščiai, blogai, chatai, įvairūs socialiniai tinklai, vlogai t.t. Pastarieji šiuo metu itin aktualūs, mat paskutinė pastarojo meto mada  filmuoti vlogus. Lietuvoje tai ypač populiarėja, Amerikoje tai jau seniai įprastas reiškinys, lietuviams tai naujiena, tačiau pamažu įprantame ir vlogai susilaukia vis daugiau dėmesio. Atsiranda vis daugiau norinčių turėti savo „Youtube“ kanalą.

Vlogai tai vaizdo tinklaraščiai, panašiai kaip blogai, tik vlogai yra ne rašomi, o filmuojami. Kas juose filmuojama? Kiekvienas vlogeris turi savo asmeninį kanalą su pačių sugalvotu pavadinimu, dažniausiai atspindinčiu vlogų idėją. Vloguose rodo savo įprastą dieną arba kaip, tarkim, pasigaminti sushi, tiesiog dalinasi savo mintimis ir idėjomis. Atrodo nuobodu? Ogi visai ne! Žiūrint vlogus galime daug sužinoti ir išmokti. Kadangi vaizdo tinklaraščiai tapo labai populiarūs, tai galime rinktis iš gausybės mums siūlomų kanalų. Pavyzdžiui, nori išmokti gražiai dažytis? Ieškok grožio kanalo. Nežinai kaip iškepti pyragą? Yra apstu gaminimo kanalų, o galbūt nori numesti svorio? Tuomet asmeninio trenerio filmukai su treniruočių programomis yra pasiekiami ir iš didelės kanalų gausos tikrai rasi sau tinkamą. Iš tiesų, galime rasti įvairių vlogų kiekvienu gyvenimo klausimu ar tiesiog stebėti mums patikusios personos veiklą. Vieni įspūdingiausių yra kelionių vlogai, kai gali kartu su kūrėju nusikelti į egzotiškiausius pasaulio kampelius, akies krašteliu pažinti šalis, kuriose nesi buvęs, bet svajoji ten nuvykti. Galima laisvai atsirinkti, ką norime žiūrėti, ko ne, čia niekada nekankins įdomiausioje vietoje atėjusi reklama, o nuobodžiausia dalį galima prasukti ir negaišti laiko.

Trumpa istorija apie vlogerę, meilės emigrantę Justiną, Youtube turinčią du kanalus – JustinaKlev ir Gamink su Justina“.

vl

„Justina Klev“ yra 26 metų meilės emigrantė iš Kauno rajono, 5 metus gyvenanti Norvegijoje. Mergina nuo pat mažens mėgo bendrauti, šypsotis, kurti, domėtis įvairiais dalykais: kosmetika, grožis ir stilius vieni iš jų. „Lietuvoje studijavau Vilniaus Universitete Kultūros vadybą, tad kūrybiškumo ir noro kurti man niekada netrūko. Po 2 metų studijų, nors ir sekėsi puikiai, nusprendžiau jas nutraukti ir išvykti pas savo ilgametį vaikiną, kuris gyveno Norvegijoje. Tiesiog nemačiau perspektyvų Lietuvoje, norėjau pamatyti pasaulio, būti su mylimu žmogumi, o ne susitikti kelis kartus į metus.“ Emigracijos pradžia, kaip ir daugeliui, Justinai buvo sunki, jai teko ir pačius prasčiausius darbus padirbėti. Merginai buvo kilęs noras viską mesti ir grįžti į tėvynę, tačiau galiausiai viskas ėjo tik gerąja linkme ir šiuo metu ji jaučiasi patenkinta dėl sprendimu emigruoti.

„Per tiek metų gyvenimo čia, vis mažiau bendrauju lietuvių kalba, tik su tėvais per „Skype“ ir vaikinu. Artimų draugų lietuvių neturiu, didžioji dalis norvegai arba emigrantai is kitų šalių. Tad kūrimas lietuvių kalba man teikia didžiulį džiaugsmą, tiksliau, padeda man neprarasti ryšio su gimtine, žinoti, kas ten vyksta ir pan. Mano prenumeratoriai apie viską, kas vyksta įdomaus ar naudingo, mane informuoja!“,  džiaugiasi Justinas.

Pirmasis vlogas nepavykęs

vl1

Pirmajį filmuką į „Youtube“ kanalą „Justina Klev“ Justina įkėlė 2014 spalio mėnesį. Buvo šeštadienis, ji nuobodžiavo viena namie ir šovė mintis tiesiog „for fun“ nufilmuoti su telefonu filmuką apie naujus pirkinius. „Pradėti savo kanalą buvo mano sena svajonė, kurios vis nedrįsdavau išpildyti. „YouTube“ vlogų žiūrėjimas, ypač apie grožį, kosmetiką, stilių ir gyvenimo būdą, buvo ir yra mano vienas pagrindinių laisvalaikio užsiėmimų. Juos žiūriu jau seniai, apie 5 metus. Taigi, sugrįžtant prie pirmojo filmuko, jį nufilmavau kreivai, ne ta puse pasistačius kamerą, redaguoti nemokėjau, žodžiu, gavosi tragedija. Žinoma vieni pradeda jau mokėdami filmuoti, redaguoti, tačiau aš nebuvau is tų. Teko visko mokytis, bet, galiu drąsiai teigti, kad tai tik į naudą! Sukaupiau drąsa ir maždaug po savaitės įkėliau šiek tiek patobulintą ir geresnės kokybės vaizdo įrašą į savo kanalą. Taip ir prasidejo „Justina Klev“ reikalai!“, prisiminimais apie vlogo pradžią dalijasi Justina.

Kaip vlogai pakeitė gyvenimą

vl2

Justina susipažino su daug žmonių, kurių realiame gyvenime greičiausiai niekad nebūtų sutikusi. Tai jos prenumeratoriai, kitos „youtuberės“. „Jaučiu stiprų ryšį su prenumeratoriais, visada stengiuosi atsakyti į kiekvieną komentarą, laišką ar žinutę. Man tai teikia džiaugsmą ir geras emocijas. Man vis dar nesuvokiama, kad mano filmukus žiūri daugiau nei 3500 žmonių. Kai filmuoju, kalbu prieš kamerą, visada galvoju, kad kalbuosi su drauge, o jų aš turiu net 3500! Taip, mano prenumeratoriai, kad ir virtualūs, bet yra mano draugai. Jeigu galėčiau, norėčiau kiekvieną stipriai apkabinti ir padėkoti už paramą man!“,  džiaugiasi Justina.

Mergina pasakoja, kad vlogai pakeitė jos laisvalaikį, kurio galima sakyti, beveik neliko, nes visas laisvas minutes jis arba filmuoja, redaguoja, atsakinėja į komentarus, arba planuoja naujus filmukus. Tai iš tikro užima nemažai laiko. Didelio pasiruošimo  nereikalaujantį įrašą, tarkim naujų pirkinių, nuo pasiruošimo filmavimui iki įkėlimo į „Youtube“ man užtrunka apie 4 valandas.

Skaudi kritika, pliusai ir minusai

Justinos teigimu, šios veiklos pliusų yra daug daugiau nei minusų. Pliusai naujos pažintys, bendravimas, žinių plėtimas ir naujas bei labai smagus hobis. Na, o dėl minusų, jų yra tik keli. „Visų pirma, Lietuvoje vlogų kūrimas dar nėra toks populiarus kaip visame pasaulyje. Tad daugelis nesupranta ir galvoja, kad tu neturi, ką veikti, ir drebia purvą ant tavęs. Žinoma, tai yra įžeidžianti kritika. Konstruktyvios kritikos apie vlogų kokybę, mano makiažą, filmavimą ar turinį visada laukiu ir net labai! Ji padeda tobulėti, skatina gerinti filmukų kokybę ir t.t. Tačiau tokios sulaukiu labai retai, dažniau žmonėms užkliūna mano kūnas, išvaizda. Keista, kad žmogus, kuriam nepatinku aš ir mano vlogai, juos vistiek žiūri, seka mano gyvenimą socialiniuose tinkluose ir rašo piktus komentarus. Kaip aš sakau, gyvenkime kiekvienas savo gyvenimą. Esu optimistė, visada stengiuosi apie žmones galvoti tik gerai, tad tikrai sunku suprasti, is kur tiek pykčio ir paniekos pas žmones, kurie manęs net gyvenime nėra gyvai matę. Kritikai ir jų piktos mintys mane tik dar labiau skatina nesustoti ir kurti toliau!“

Uždarbio nesiekia, komercija nedomina

vl3

Justinos manymu, reklamos mūsų gyvenime yra ir taip perdaug, tad ji yra prieš reklamą. Deja, lietuviškame „Youtube“ jos taip pat pradėjo daugėti. Labai lengvai galima atskirti, kur yra nuoširdi nuomonė, o kur reklama. „Savo kanale to nedarau ir neplanuoju daryti. Kartais, žinoma, gaunu iš kokių nors gamintojų produktų išbandyti, bet į mano filmukus įtraukiami tik tie produktai, kurie man patiko, atrodo verti dėmesio. Jeigu produktas nieko vertas, aš taip ir pasakysiu. Lietuvos gamintojai nori išgirsti tik teigiamą nuomonę ir kad pasakytum vos ne jų parašytą tekstą. Tokiems gamintojams visada atsakau ne, nes net dingsta noras išbandyti jų produktus. Šią veiklą pradėjau ne dėl noro užsidirbti, galima uždirbti iš bendradarbiavimo su gamintojais ir reklamos. Aš to nedarau. Užsidirbu iš monetizacijos, t.y. tų trumpų reklamų, kurios rodomos prieš vlogus ir peržiūrų. Tai nedideli pinigai, už juos visada stengiuosi įsigyti kokį vertingesnį daiktą, kad jis man primintų, jog tai mano filmukų dėka. Kaip tik praėjusį mėnesį už peržiūrų uždirbtus pinigus nusipirkau naują rankinę.“

Naujovė Swap Box

Žiūrimiausi vlogai pagal „Youtube“ statistiką yra šie: kosmetikos kolekcija, pasiekusi 8700 peržiūrų; kas mano rankinėje; diena su manimi. Taip pat populiarūs naujų pirkinių filmukai. Visiems smagu pasižvalgyti po pirkinius, naujienas ir pan. Paskutiniu metu ypač populiarūs „swap box“. Tai įdomus dėžučių su kosmetikos ir panašiais produktais apsikeitimas su nepažįstamu žmogumi. Susitari sumą, temą, ką žmogus mėgsta, ir siunti! Jas išpakuodamas jautiesi kaip per gimtadienį, nes nežinai, ką gausi! Justina tokių filmukų savo kanale turi 4.

Nuotraukos iš asmeninio Justinos archyvo.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *